Før praksisperioden

- Gjennomføre digital opplæringspakke for praksissamarbeid (DOPPS)
- Bli kjent med GIVE praksismodell
- Gjøre seg kjent med læringsutbytter, vurderingskriterier, praksisperiodens innhold og aktiviteter og www.givepraksis.no
- Utarbeide periodeplan med avtalte tidspunkter for forventingssamtaler, refleksjonsdager og vurderingssamtaler i samarbeide med avdelingsleder - minimum 5 uker før praksis starter
- Møte hovedveileder og studenter på digitalt dialog og samarbeidsmøte 3 uker før praksisstart
- Bruk gjerne praksisduken
- Gjøre seg kjent i CANVAS rommet og digitalt vurderingsskjema
- Lese egenpresentasjoner fra studenter
1. Oppstart praksisperioden

- Bli kjent med studenter og hovedveiledere, og avklare forventninger til hverandre og hvordan samarbeide gjennom praksisperioden (Bruk gjerne Praksisduken)
- Gå igjennom periodeplan for praksis, dele nødvendig kontaktinformasjon og avklare innleverings frister, obligatoriske læringsaktiviteter og arbeidskrav
- Dele ut, informere og samle inn samtykkeskjemaer
- Bruke GIVE lommefolder
2. Arbeidsfase

- Lese og gi skriftlig og muntlig tilbakemelding på obligatoriske logger og innleveringer
- Tilby dropp-inn veiledning/ digitale veiledningsmøter med hovedveiledere
- Samarbeid med praksissted i løpende skikkethetsvurdering og veilede dersom utfordrende situasjoner skulle oppstå
- Lede refleksjonsdager/ veiledningsmøter i samarbeid med hovedveileder
- Gjennomføre og dokumentere midt og sluttvurderingssamtalen i samarbeid med student og hovedveileder
- Bruke GIVE lommefolder
3. Avslutning- og evalueringsfase

- Gjennomføre og dokumentere sluttvurderingssamtalen i samarbeid med student og hovedveileder
- Motivere og legge tilrette for at studentene evaluerer praksisperioden digitalt
Etter praksisperioden:

- Protokollføre eksamensresultater / sluttvurdering
- Oppsummere praksisperioden med hovedveileder og avdelingsleder og finne forbedringsområder til neste praksisperiode
- Møte emneansvarlig og lærer kollegiet for å oppsummere erfaringer fra praksisperioden, og finne forbedringsområder til neste praksisperiode
