Før praksisperioden
- Gjennomføre digital opplæringspakke for praksissamarbeid (DOPPS)
- Bli kjent med CANVAS rom, læringsutbytter, vurderingskriterier, praksisperiodens innhold og aktiviteter og arbeidskrav og GIVE-lommefolder
- Avtale tidspunkt for forventingssamtaler, refleksjonsdager, vurderingssamtaler og veiledningsmøter med hovedveiledere i samarbeide med avdelingsleder – i god tid før praksisoppstart
- Lage en lokal møteplan for praksisperioden og dele denne med studentene og avdelingsleder/soneleder (MAL)
- Sørge for at hovedveileder har tilgang til Canvas i samarbeid emneansvarlig
- Delta på samarbeidsmøte med lærer, studenter og praksisfelt
- Dele bemanningsplan med studentene
1. Oppstart praksisperioden
- Lese egenpresentasjoner fra studenter i Canvas (MAL)
- Lede forventningssamtale med studenter og hovedveiledere i gruppe, for å bli kjent og avklare forventninger til hverandre og gjennomgang av lokal møteplan for praksisperioden. Bruke PRAKSISDUKEN
- Gi mulighet for individuelle samtaler ved behov
2. Arbeidsfase
- Gi skriftlig tilbakemelding på arbeidskrav i Canvas
- Veilede hovedveiledere
- Møte studenter og lede refleksjonsdager/verksteder i samarbeid med hovedveileder
- Lede og dokumentere midtvurderingssamtalen digitalt i Canvas
- Dialog og samarbeid med hovedveileder i løpende skikkethetsvurdering
3. Avslutning- og evalueringsfase
- Møte hovedveileder digitalt for å forberede sluttvurderingssamtale
- Veilede hovedveileder ved behov
Etter praksisperioden:
- Informere student og ha dialog med studieansvarlig dersom informasjon bør videreformidles for oppfølging i neste praksisperiode
- Protokollføre eksamensresultater
- Møte emneansvarlig og lærer kollegiet for å oppsummere erfaringer fra praksisperioden og forbedringsområder i emne og dele dette med studentene
- Dialogmøte med avdelingsleder for å formidle høgskolens evaluering av praksisperioden og oppsummere forbedringsområder til neste praksisperiode